Albert's Worsley

4.2
icon/ic_reviewCreated with Sketch.
3694 reviews
icon/ic_price_rangeCreated with Sketch.
£26 to £40
icon/ic_cuisineCreated with Sketch.
British
We opened our first restaurant in Castlefield, Manchester in 2004 with a clear aim: To deliver quality food to local customers at a reasonable price in a sharp, modern space with friendly, unpretentious service. We have pursued that goal ever since and it has earned us many loyal customers. Our menu is probably classed as British with some additional favourites from Italy and around the globe. Albert's Worsley provides a slick, modern space with dining for 180 guests inside and features a fabulous outside dining terrace for 60.

Special Offers

Treat your mum this Mother's Day

Breakfast Menu: 10-11:45AM – £19/26 Afternoon Tea: 12:30-5PM – £27.50 Mother’s Day Set Menu: 12:30-10PM – From 7PM onward we will be offering additional dishes of Albert's Favourites also.

Sunday, 22 March, 2020

What 3694 People Are Saying
Overall ratings and reviews
Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant
4.2based on recent ratings
4.3
food
4.2
service
4.3
ambience
4.2
value
Noise · Moderate
89% of people would recommend it to a friend
Sort by
Filters
CM
Manchester
1 review
Dined a day ago
Overall3food3service3ambience4

Nice but abit over priced not much on the plate
Lovely atmosphere service had to keep waiting for the waiter and getting up to get attention!

LB
Manchester
4 reviews
Dined 2 days ago
Overall4food4service5ambience5

I love coming here , however I was disappointed with the halloumi starter it was the more the size of a Canapé !! Also I do not want to see one of your waiters who was waiting by the food area yawning like a hippopotamus it wasn’t even a stifled yawn a couple of times .. sorry had to mention because I always enjoy the food and drinks here and the waiters need to take a note from the girls ... smile 😊

JW
1 review
Dined 2 days ago
Overall5food5service5ambience5

The food and ambiance was excellent and lively. The service and willingness of the staff to please was exceptional. As two 65 + year old ladies our experience was good.

DM
1 review
Dined 2 days ago
Overall5food5service5ambience5

Great night in alberts lovely place, lovely food, lovely staff can’t fault the place.

BM
Manchester
2 reviews
Dined 2 days ago
Overall2food2service1ambience4

Been to all three Alberts and this one was disappointing. Went on a Saturday evening arrive 10 mins early and told we would be advised when table ready. We were standing near the front and after 25 mins asked was our table ready and it was - the girl completely forgot about us.

Menu the same as the other two Alberts, so, same old, same old - menus not changed much in years. Waited ages to be served - had to ask was there a specials and had to wait. Food ok - but defiantly won’t be returning to Worley - too big and not enough staff.

CC
1 review
Dined 2 days ago
Overall4food5service4ambience5

Busy Saturday night, food was excellent and staff friendly and attentive

OT
Manchester
1 review
Dined 2 days ago
Overall3food3service1ambience2

service was very slow, nobody came to check on us. Waited around 15 mins for our drinks order to be taken and then again for our bill. Nobody asked us anything we always had to prompt them.

M
1 review
Dined 2 days ago
Overall5food5service5ambience5

Great service, great good. Menu was great, waitress was always there for whatever we needed.

LB
1 review
Dined 2 days ago
Overall5food5service5ambience5

It was lovely! We enjoyed the lunch menu, the drinks and food were lovely

CT
Manchester
1 review
Dined 3 days ago
Overall3food3service3ambience4

Good creative menu with mix of cuisine. Fantastic atmosphere. Service a little slow but we weren’t in a rush. Lovely staff! Fair price. Would visit again as it’s just down the road.

a
1 review
Dined 3 days ago
Overall5food4service5ambience4

Fab evening, our waitress was fantastic and she was hilarious!
I have a nut allergy and she put me right at ease with my order!
Food was delicious, great range as we all have different tastes so worked out great!
Will definitely be returning!!

P
1 review
Dined 3 days ago
Overall5food5service5ambience4

Amazing food! Staff are brilliant . Thanks for a perfect family experience.

JT
1 review
Dined 3 days ago
Overall4food4service4ambience4

Great food, fabulous service, not rushed to leave table. Good night all round.

AB
1 review
Dined 3 days ago
Overall3food2service3ambience4

Food was not up to the normal standard which we presumed was because it was so busy

GO
Manchester
1 review
Dined 3 days ago
Overall5food5service5ambience5

Delicious seafood curry, every component of it cooked perfectly and the taste was as good as an authentic Thai curry. The lamb kofta starter was also very tasty.

g
1 review
Dined 4 days ago
Overall3food2service4ambience3

After previous good visits this was disappointing. Main course wife wanted not available. Menu generally not attractive. After meal were told coffee machine was broken! I notice that previous reviews had the same problem. Is the management not up to scratch? Hope things improve.

Albert's Worsley
Responded 2 days ago

Thank you for your review, we have experienced issues with our coffee machine as it completely broke was we were unable to mend it, but I am delighted to say that that we now have a new machine. We are also currently developing new menus which will be due to be launched by the start of April, Karen

Report
MW
1 review
Dined 4 days ago
Overall5food4service5ambience4

Easy to get to , plenty of parking, and great food drink & service waiting

LT
Manchester
2 reviews
Dined 5 days ago
Overall4food4service4ambience4

great veggie option on the lunch menu, great service, great value for money (i won a 50% off dining for 2 in Jan or Feb voucher in my Alberts xmas cracker on our works lunch in December)

L
1 review
Dined 5 days ago
Overall5food4service4ambience5

Lunch time 2 courses for £12.50 excellent value good choice of dishes. Despite being very busy, service was quick and food was of a good standard. Will definitely return .

TL
Manchester
3 reviews
Dined 5 days ago
Overall2food2service2ambience3

I usually have the Fish Chips & peas, excellent, however I chose the Sirloin, won't do that again, there is a fine line between "full flavour steak with a firm texture" & tough? Mine was tough & expensive for the small piece I had (£19)

Albert's Worsley
Responded 2 days ago

Thank you for your review Trevor, I will certainly pass your feedback onto the kitchen team, Karen

Report
SC
Manchester
3 reviews
Dined 5 days ago
Overall5food5service4ambience5

As usual the service and good were excellent considering it was a very busy lunchtime service. Most enjoyable

TD
1 review
Dined 5 days ago
Overall5food5service5ambience5

Had a really lovely afternoon, food lovely & staff very friendly, nice relaxing restaurant love this place never fails to please me.

A
Manchester
6 reviews
Dined on 16 February 2020
Overall3food2service3ambience4

The evening was not great. We are regular diners at Alberts but this had to be our worst experience to date.
Most of what we ordered we were later told was not available. Then when offered alternatives we were told there wasn’t enough for the 4 people who ordered it. Then we were told by yet another waiter there was another alternative which the waitress had told us wasn’t on the menu on a Sunday. Confused?? We certainly were.
The waitress then became very off hand with us. This wasn’t our fault as we ordered off the main Sunday menu. The constant interruptions just spoilt our conversations and the evening as a whole. Being a very busy night running out of food is just not acceptable. No compensation or apology was offered until I complained at the desk as we were leaving. Been going to Alberts in Didsbury and Worsley for many years so I know this wasn’t a true representation of their usual standards.

Albert's Worsley
Responded 2 days ago

Please accept our apologies for the issues which you received during your visit Andi, these are not the standards which we set here at Albert's. So that we can investigate into what happened fully, please would you mind replying to this message with what name your booking was under, what time your booking was for and your email address, Karen

Report
n
1 review
Dined on 16 February 2020
Overall5food5service5ambience5

Happy friendly staff I had the two course for £18 and was really worth it Sunday dinner was amazing

s
1 review
Dined on 16 February 2020
Overall2food2service1ambience2

As we have been previously and I hope this was a one off for a bad service and food. Normally top class

Albert's Worsley
Responded 2 days ago

I’d like to hear more details regarding the service which you received Sarah, please would you mind replying to this message with what name your booking was under, what time your booking was for and your email address, Karen

Report
HE
1 review
Dined on 16 February 2020
Overall2food1service2ambience4

I have been to alberts plenty of time and never had a bad experience, although on this occasion for my sisters 17th birthday breakfast with family was far from any of my other experiences.

Waiting 25 minutes for someone to bring menus over - although apologies were made this still isn’t acceptable
The wait for food was also about 35 - 40 minutes which everyone’s meal arrived cold - complainants made again and apologies made.
Side orders missing pots of tea not turning up all coffee machines down. This was hardly a pleasant experience.

I have always loved alberts food so I know I will be back although family members advised it’s not somewhere they would visit again.

Albert's Worsley
Responded 2 days ago

Please accept our apologies for the issues which you received during your visit Harley, these are not the standards which we set here at Albert's. Please would you mind replying to this message with what name your booking was under, what time your booking was for and your email address, Karen

Report
AN
Manchester
1 review
Dined on 15 February 2020
Overall4food4service4ambience3

Really great food and service. It was a bit noisy with other parties and background music but overall a lovely evening.

H
Manchester
1 review
Dined on 15 February 2020
Overall1food1service1ambience5

Very poor on Saturday 15th February
Ordered asparagus and crispy duck from the specials menu but received crispy duck EGG due to typing error. I hate egg.
We were eating at 2pm on the lunch menu. I would have expected the error to have been brought to the attention of serving staff by this point. Long wait time between courses. Posh fish and chips had more coating than fish and chicken pasta dish was a large portion of pasta that was far too rich with cream and oil and only a tiny portion of chicken.
Worsley has definitely gone down in terms of dining experience since the opening of Standish

Albert's Worsley
Responded 2 days ago

I’m really sorry to hear that you had a bad experience at Albert’s during your visit, so I can look into your visit in further detail, please would you mind replying to this message with what name your booking was under, what time your booking was for and your email address, Karen

Report
M
Manchester
2 reviews
Dined on 14 February 2020
Overall5food5service5ambience5

10000% recommend Albert’s Worsley, me and my boyfriend come here all the time and wouldn’t go anywhere else, by far the best Albert’s I’ve been to out of them all. The food and the service you receive is just all round amazing, they make sure you feel comfortable and looked after the whole time you’re with them. I also left my bag behind on Valentine’s Day and they was super helpful and kept it safe for me, couldn’t thank them enough. Will definitely return!!

EY
1 review
Dined on 14 February 2020
Overall4food4service4ambience4

I had to ask for the same drink 3 times as the waiter kept forgetting, I was waiting 20 minutes for one drink! Other than that the food was lovely, portion sizes were pretty small though.

Albert's Worsley
Responded 2 days ago

Thank you for taking your time to leave us a review Emily, we take all our guest’s comments and feedback on board and I will be speaking to the bar manager regarding the speed of service and the head chef regarding the portions, Karen

Report
CG
1 review
Dined on 14 February 2020
Overall5food5service5ambience5

Loved it so much!!!! The food is beautiful and so nice I highly recommend

PH
1 review
Dined on 14 February 2020
Overall5food5service5ambience5

Fantastic food and service for a three course valentine’s meal. Staff were extremely helpful and friendly.

OT
1 review
Dined on 14 February 2020
Overall4food4service4ambience3

Pleasant atmosphere . Mixed ages

Comfy table’s & seats

AN
Manchester
1 review
Dined on 14 February 2020
Overall5food5service4ambience4

the food is always spot on, the service is that of a high end city centre restaurant (or at least it always has been when ive been there) with very reasonable prices and fantastic cocktail menu.

BA
1 review
Dined on 14 February 2020
Overall4food3service4ambience5

Steak was tough and disappointed we couldn’t have coffee but waiter was friendly and we had a good time.

Albert's Worsley
Responded 2 days ago

Thank you for your feedback Beverley, I'm sorry to read that you faced an issue with your steak and the coffee machine I am delighted to say has now been replaced. I am really glad that your waiter was very friendly and that you had a good time, Karen

Report
ST
1 review
Dined on 13 February 2020
Overall3food4service4ambience3

A little bit disappointed, although it was busy I would have expected that when arriving at 1.15 pm they would not have run out of "soup of the day" or bottled tap water for the table. Food was very good apart from the rock hard green beans and the slight old frying oil taste on the chunky chips.

Albert's Worsley
Responded on 17 February 2020

I’m sorry to hear your experience was not a positive one Steven. We would like to investigate into what happened, please would you mind replying to this message including what name the booking was under, the time of the booking and your email address, Karen

Report
AH
Manchester
2 reviews
Dined on 13 February 2020
Overall3food3service3ambience4

My drinks order was wrong no soup available the coffee machine was out of order the steak and fries was ok but I have had better the best think was the pudding

Albert's Worsley
Responded on 17 February 2020

Please accept our apologies for the issues which you received during your visit Ann, please would you mind replying to this message with what name your booking was under, what time your booking was for and your email address so I can look into why these things happened during your visit, Karen

Report
PT
1 review
Dined on 13 February 2020
Overall5food5service5ambience5

Food second to non. Staff friendly n helpful. Lovely place to sit and eat in great company

JM
Manchester
4 reviews
Dined on 12 February 2020
Overall5food5service4ambience5

Great food. My husband had the Steak Diane from the specials menu and said it was the best he’d ever had.
Service was good. The restaurant was busy but I’d always recommend you book. You can often book on the day if it’s mid week you want.
Would thoroughly recommend.

KR
1 review
Dined on 10 February 2020
Overall4food4service5ambience3

Our server Massimo was fantastic and couldnt do enough for us and our 1 week old daughter. Although there wasnt much done about the drunk lady who was very loud at the bar. We had 3 children with us and it wasn't nice for them to see.

Albert's Worsley
Responded on 12 February 2020

Thank you for your review Katie, I'm sorry that there was an issue with a lady in the bar area and I'm very sorry that it had a knock on effect your family. I have brought your feedback onto the attention of the site manager so he can address the team of how the customer should have been dealt with as he was not on site the day you visited. Thank you for your feedback with Massimo as he will be delighted to see that he got a mention in your review, Karen

Report