Enable JavaScript to run this app.
Skip to main content
OpenTable logo
  1. Home
  2. United Kingdom
  3. Hampshire
  4. Lyndhurst
  5. Lyndhurst
The Drift, Lyndhurst, Hampshire

The Drift

3.4
3.4
522 Reviews
£25 and under
British
Part of New Forest Collection and set right in the heart of the New Forest, Hampshire, our family and dog friendly pub & restaurant boasts a country style cosy bar for relaxing with a drink, and extensive gardens for al fresco dining.

We’re passionate about serving the taste of the New Forest with every mouthful and tipple. Meaning we use the very best of local ingredients and New Forest Marque accredited suppliers, along with local distilleries, brewhouse’s and vineyards to proudly feature behind our bar.

Family friendly, we offer great value children's meals, colouring packs and an outdoor play area to keep them happy. Plus, dogs are welcomed with delicious dog biscuits, water bowls and towels for muddy paws.

Make a booking

2 people

19:00


Order delivery or takeout

Additional information

  • Dining style
    Casual Dining
  • Price
    £25 and under
  • Cuisines
    British
  • Hours of Operation
    Mon–Thu 07:00–22:30 Fri, Sat 07:00–23:00 Sun 08:00–22:00
  • Phone number
    023 8029 2342
  • Payment Options
    AMEX, Mastercard, Visa
  • Dress Code
    Casual Dress
  • Area
    Lyndhurst
  • Parking Details
    Hotel Parking
  • Additional
    Bar/Lounge, Beer, Beer Garden, Cocktails, Dog Friendly, Full Bar, Gluten-free Options, Indoor Fireplace, Outdoor Smoking Area, Patio/Outdoor Dining, Patio/Outdoor Dining, Takeaway, Vegan, View, Wheelchair Access, Wine

What 522 people are saying

Overall ratings and reviews

Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant

3.4
3.4 based on recent ratings
  • 3.5Food
  • 3.2Service
  • 3.5Ambience
  • 3.1Value

NoiseModerate

Loved For

  • Hampshire

    Child-friendly

  • Hampshire

    Gluten-free-friendly

  • Hampshire

    Good for groups

  • Hampshire

    Great for scenic views

522 Reviews
  1. BrianK

    London

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on 10 February 2024

    1. Overall 4
    2. Food 4
    3. Service 4
    4. Ambience 4
    Overall food was nice , I had fish and chips, 8 just would have love a thicker lump of fish in the batter as thinly cut, the batter tast overtook the taste of the fish

    Is this helpful?

  2. PatJN86

    London

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on 30 January 2024

    1. Overall 5
    2. Food 4
    3. Service 5
    4. Ambience 4
    Well cooked pub lunch. Quiet when we visited, but service was thorough and friendly.

    Is this helpful?

  3. MichaelW

    Hampshire

    2 reviews

    4.0

    2 reviews

    Dined on 27 January 2024

    1. Overall 4
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 4
    Well cooked food , decent size portions option for more gravy a must when having a pie

    Is this helpful?

  4. GeorgiaR

    Hampshire

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on 21 January 2024

    1. Overall 4
    2. Food 3
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Staff very friendly and food very good; although portion on the small side. Had more of a restaurant vibe rather than country pub, which was slightly disappointing.

    Is this helpful?

  5. OpenTable Diner

    Norfolk/Suffolk

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on 18 January 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Lovely warm inviting pub. Food was great, service was great. Highly recommended.

    Is this helpful?

  6. Laura

    New York City

    2 reviews

    2.0

    2 reviews

    Dined on 13 January 2024

    1. Overall 2
    2. Food 1
    3. Service 3
    4. Ambience 2
    Very disappointing. I’d been wanting to visit The Drift for such a long time as it looks so lovely from what I’ve seen online but our visit on Saturday was really disappointing. Whilst the service was generally good, the food was awful. I ordered the rigatoni which was very bland and far from what was advertised on the menu - literally just a handful of pasta in a tasteless, creamy sauce - for £17!! My friend ordered the burger which was over cooked and very tough and dry. We felt awkward and didn’t like to complain as we had already had to have our drinks replaced due to the glasses being so dirty the wine was almost furry looking. Such a shame - a really nice looking pub in a lovely location with some very nice staff, just terrible food on this occasion.

    Is this helpful?

  7. MargauxR

    Hampshire

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on 3 January 2024

    1. Overall 4
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 4
    A very good restaurant with really good quality produce and tasty dishes. The only thing is say is that the menu lacks some variety. Maybe another fish dish and pasta dish on the menu? Otherwise, fantastic and great service! Thank you!

    Is this helpful?

  8. JohnC

    Kent

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined on 31 December 2023

    1. Overall 3
    2. Food 3
    3. Service 1
    4. Ambience 1
    Slow service, very limited food choice, poor ambience. Food was nice. Staff were nice, just not organised. Drinks well overpriced and not in stock.

    Is this helpful?

  9. GraceR

    London

    3 reviews

    3.0

    3 reviews

    Dined on 30 December 2023

    1. Overall 3
    2. Food 3
    3. Service 3
    4. Ambience 4
    Had booked a table for four people. Staff for friendly and welcoming but unfortunately food took a while to come out and we did have to ask a number of times for more table water and the card reader. Food was nice but did take a while to come out.

    Is this helpful?

  10. juliel

    Hampshire

    1 review

    2.0

    1 review

    Dined on 28 December 2023

    1. Overall 2
    2. Food 2
    3. Service 4
    4. Ambience 2
    Disappointing evening meal. Limited menu. Ok food but expensive for what it was. Staff pleasant and efficient though.

    Is this helpful?

  11. Tannoy

    London

    3 reviews

    4.0

    3 reviews

    Dined on 9 December 2023

    1. Overall 4
    2. Food 4
    3. Service 3
    4. Ambience 3
    Good food, very dog friendly and friendly staff. A bit on the pricey side but I guess that is to be expected for the area.
    The DriftResponded on 12 December 2023
    Thank you for taking the time to review your recent visit to us. It is lovely to see that you enjoyed your time with us!

    Is this helpful?

  12. OpenTable Diner

    Hampshire

    1 review

    1.0

    1 review

    Dined on 2 December 2023

    1. Overall 1
    2. Food 3
    3. Service 1
    4. Ambience 1
    Poor service from waiting staff , left an order off and then had to wait for 15 mins for order to come after rest of the family had finished eating. Was told one of the chefs had walked out as to why my order was missed but also told my order wasn't even on the ticket . Other tables were complaining of similar issues . All round nightmare but food was ok
    The DriftResponded on 6 December 2023
    I am so sorry for the disappointing visit you have recently had with us at The Drift, please rest assured the comments you have given will be taken up with the team and corrective action taken. Please accept my sincere apologies for the shortcomings in our service levels during your stay. I understand that we cannot change the experience that you have already had, but I really do hope we will get the opportunity to welcome you back in the future and improve on the impression that you have been left with. Kind Regards Rachel Burt General Manager

    Is this helpful?

  13. GrainneW

    Hampshire

    2 reviews

    1.0

    2 reviews

    Dined on 2 December 2023

    1. Overall 1
    2. Food 2
    3. Service 1
    4. Ambience 3
    This lunch was very disappointing, between lack of service, average food, dirty cutlery we will not be going back any time soon. Such a pity as the place is very homely and not to far from us.
    The DriftResponded on 6 December 2023
    Dear GrainneW I am so sorry for the disappointing visit you have recently had with us at The Drift, please rest assured the comments you have given will be taken up with the team and corrective action taken. Please accept my sincere apologies for the shortcomings in our service levels during your stay. I understand that we cannot change the experience that you have already had, but I really do hope we will get the opportunity to welcome you back in the future and improve on the impression that you have been left with. Kind Regards Rachel Burt General Manager

    Is this helpful?

  14. RobE

    Oxford

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on 26 November 2023

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Lovely spot for Sunday lunch on a cold.wet November afternoon, we couldn't fault thr quality of the roast beef, perfectly cooked! Staff were attentive but not overbearing and the fire was most welcome
    The DriftResponded on 6 December 2023
    Thank you for your lovely review! We hope to see you again soon!

    Is this helpful?

  15. Lunch

    Exclusive

    2 reviews

    5.0

    2 reviews

    Dined on 26 November 2023

    1. Overall 5
    2. Food 4
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Enjoua6 lunch get together. Warm welcome nice atmosphere
    The DriftResponded on 6 December 2023
    Thank you for your lovely review! We hope to see you again soon!

    Is this helpful?

  16. LauH

    London

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on 26 November 2023

    1. Overall 4
    2. Food 4
    3. Service 2
    4. Ambience 4
    Visited the Drift for a Sunday roast the food was lovely and delicious, reasonably priced the staff were welcoming but service extremely slow staff stood around for long periods of time and although friendly just took along time to serve between courses. Other thank that had a lovely meal
    The DriftResponded on 6 December 2023
    Thank you for your lovely review! We hope to see you again soon!

    Is this helpful?

  17. NinaF

    Hertfordshire

    1 review

    2.0

    1 review

    Dined on 18 November 2023

    1. Overall 2
    2. Food 3
    3. Service 1
    4. Ambience 2
    The vegan options were good and our chosen dishes very nice. However, the service was not good. In the area where we were sat there were only four other tables so it wasn't as if they were busy. We asked for some sparkling water upon arrival and 25 minutes we had to ask again for the water. It took over 30 minutes for our order to be taken. Staff walked back and forth without checking to see whether anyone seated needed anything. Overall, very disappointing despite the food being very nice.

    Is this helpful?

  18. SallyH

    Hampshire

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on 29 October 2023

    1. Overall 4
    2. Food 4
    3. Service 4
    4. Ambience 3
    We had a lovely Sunday afternoon dinner this weekend and would definitely return here. The food was fresh and delicious, great service and cosy pub. We haven't visited for a while but look forward to coming back again soon.

    Is this helpful?

  19. HelenS

    London

    2 reviews

    5.0

    2 reviews

    Dined on 26 October 2023

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Delicious meal. Fantastic service. Great location.

    Is this helpful?

  20. MichelleL

    Hampshire

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined on 22 October 2023

    1. Overall 3
    2. Food 2
    3. Service 2
    4. Ambience 2
    The staff were polite and friendly but they were extremely busy,and at times they seemed understaffed. They didn’t have enough staff to replenish the breakfast table with plates bowls and food. This was a shame because overall we enjoyed the experience but it could have been better.

    Is this helpful?

  21. Brigette

    Hampshire

    2 reviews

    4.0

    2 reviews

    Dined on 16 October 2023

    1. Overall 4
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 2
    Food was lovely and portion size very good. Service was relatively quick but no ambience. It was very quiet so maybe soft music in the background would help? It was a quiet Monday so maybe better at a weekend.

    Is this helpful?

  22. GeorgeJ

    Cambridge

    14 reviews

    vip
    5.0

    14 reviews

    Dined on 13 October 2023

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    We had a most enjoyable breakfast here. The staff were friendly and helpful. The cooked vegetarian Breakfast was excellent. The real honey was a very nice touch. Excellent value.

    Is this helpful?

  23. Phleep1954

    London

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined on 11 October 2023

    1. Overall 3
    2. Food 4
    3. Service 2
    4. Ambience 3
    A pleasant rural New Forest inn, with good food and ambience marred by hopeless service. We took granny (94) for lunch last earlier this month. The restaurant was entirely empty and when the waitress could be tempted away from her mobile phone she showed our party of 4 to a table in a dark and poorly lit corner. We rejected it and asked if we could sit by the window at a table that was laid for two. This would have involved laying two extra places, which she appeared reluctant to do but yielded with poor grace The piped music was loud and not particularly pleasant and we asked for it to be turned down. The waitress said the music was set centrally and she was not permitted to adjust the controls. This doesn’t seem credible but if it is true then it’s a poor reflection on the management. The food was good when it arrived. During the wait an elderly lady with a walking stick came in and was shown to the table in the dark corner that we’d rejected. She was then studiously ignored for about 15 minutes. When eventually attended to she asked for a coffee but was told the coffee machine was being cleaned…I mean, who cleans the coffee machine at lunchtime? At that point the lady picked up her walking stick and left. On her way out we saw her walk past the waitress, who by that time was engrossed in her phone. Waiting tables is a profession. Poor and inconsiderate service blight a restaurant’s reputation. We left no tip.

    Is this helpful?

  24. Becky

    Shropshire

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined on 7 October 2023

    1. Overall 3
    2. Food 5
    3. Service 4
    4. Ambience 3
    Table wasn’t prepared when we arrived but did mean we could choose where to sit. I had requested a high chair when booking but was told none available. Was given a booster seat which wasn’t suitable for my youngest therefore she had to stay in pushchair. This meant her getting restless as couldn’t see what was going on & then we couldn’t relax having to pass her around on laps. The staff were friendly & food was delicious, arrived at the table promptly too. We just felt the Restaurant lacked atmosphere & we ate our mains & left without spending a good amount of time there. It was a meal for my birthday but unfortunately didn’t feel very special.

    Is this helpful?

  25. Dmm1

    London

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined on 1 October 2023

    1. Overall 3
    2. Food 3
    3. Service 3
    4. Ambience 3
    Roast was cold and service slow. Burger was lovely

    Is this helpful?

  26. Daisy

    Hampshire

    3 reviews

    5.0

    3 reviews

    Dined on 30 September 2023

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Service was great and very fast. Our table was 8pm and we'd eaten two courses by 8:50! Food is amazing quality and piping hot. Have recommended to friends and will also be returning.

    Is this helpful?

  27. ElaineR

    Surrey

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined on 24 September 2023

    1. Overall 3
    2. Food 4
    3. Service 2
    4. Ambience 3
    Felt service was lacking, no offer of drinks, staff unsure of specials. No offer of 2nd drinks. Restaurant wasnt overly busy on arrival either. Staff did ask if meal was ok however the inital service let down an otherwise lovely visit.

    Is this helpful?

  28. TiffanyR

    Hampshire

    1 review

    2.0

    1 review

    Dined on 24 September 2023

    1. Overall 2
    2. Food 3
    3. Service 1
    4. Ambience 2
    Disappointed with our visit. The service was slow and they didn’t listen to what we asked for. We didn’t receive the children’s vegetable sticks even though we discussed not wanting peppers. We asked for the garlic bread to come out with the mains - it didn’t and by the time the mains arrived the garlic bread was cold. The roast was warm at best and when I asked for horseradish I waited 15 minutes and in the end had to ask again. The horseradish didn’t arrive in time to eat with the meal. We were a party of 3 (2 adults and 1 child) and our bill was over £70. We had one side of garlic bread, kids menu, two mains and three soft drinks. Absolutely not worth the money and would not go back.

    Is this helpful?

  29. BronwynS

    London

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on 24 September 2023

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 4
    4. Ambience 5
    We really enjoyed our meal at The Drift. The pub is beautiful and the Sunday Roast was delicious. The staff were very accommodating for my family and two dogs! They also kindly directed us to the New Forest App so we could find walking routes in the area.

    Is this helpful?

  30. Smiff

    London

    3 reviews

    4.0

    3 reviews

    Dined on 22 September 2023

    1. Overall 4
    2. Food 4
    3. Service 5
    4. Ambience 3
    Staff were lovely, friendly and service was excellent.

    Is this helpful?

  31. TGBaker

    Hampshire

    3 reviews

    2.0

    3 reviews

    Dined on 19 September 2023

    1. Overall 2
    2. Food 1
    3. Service 4
    4. Ambience 2
    Service staff was attentive and engaged professionally. Food was poor generally.

    Is this helpful?

  32. PaulS

    Oxford

    1 review

    2.0

    1 review

    Dined on 10 September 2023

    1. Overall 2
    2. Food 2
    3. Service 2
    4. Ambience 1
    Very quiet for a Sunday lunchtime, which should have told us something. The waiting staff were slow and kept forgetting things we had asked for moments ago. The food was cold until we asked for extra gravy which was needed to stop it being dry and chilly. Vegetables were rock hard, although the potatoes were good. We came here a couple of years ago and it was excellent, not sure what's happened in the time in between but we won't be returning.

    Is this helpful?

  33. Carl

    Hampshire

    1 review

    2.0

    1 review

    Dined on 8 September 2023

    1. Overall 2
    2. Food 4
    3. Service 1
    4. Ambience 3
    We felt very sorry for the guy behind the bar. He was serving drinks and taking orders for good. It was almost like he was working on his own - he did his best but even though it wasn’t busy we waited over 20 minutes to be shown to our booked table and order our drinks.

    Is this helpful?

  34. Lozs

    London

    1 review

    1.0

    1 review

    Dined on 2 September 2023

    1. Overall 1
    2. Food 1
    3. Service 1
    4. Ambience 1
    Total shambles, waiting 1 hour 15 mins for an incorrect order and cold food. Went for what we hoped would be a nice dinner with out 3yo daughter. Arrived at 5.45pm. On arrival we were told only the garden menu was available and no starters. So the only thing we could order were burgers and the children's menu. As our young daughter was with us we thought best not to go elsewhere and delay dinner. We sat down and ordered. Drinks arrived fine. After 30 mins of waiting we asked what the delay was. We were told that there was an issue in the kitchen, 2 chefs had walked out so only one was left. But we were assured it would only be another 10 mins. However, we waited another 30 minutes, so an hour so far! In this time people on other tables had decided to leave because of the delay. So I spoke to the waiter again and was told it would be out very soon. I asked to speak to the manager too. By this time it was almost 7pm and my young daughter was starving and tired as it was very close to her bedtime. I spoke to the manager to complain about the delay. To which he replied, I'll have to go and see what I can do. Eventually the food arrived after 1 hour 15 min wait. But, it was awful. My husband was given a mushroom burger instead of a beef burger and my daughter's macaroni cheese was stone cold (not even luke warm), it was inedible. We quickly ate what we could, but it meant my daughter only eating some chips. My daughter was also exhausted by this time as she should have been in bed now. We then left, refusing to pay for the food, which they accepted and they also didn't charge us for the drinks. The worst thing was that despite the obvious issues in the kitchen and other diners being just as annoyed as us, they continued to accept people into the restaurant as we were leaving.

    Is this helpful?

  35. Summer

    Oxford

    3 reviews

    3.0

    3 reviews

    Dined on 1 September 2023

    1. Overall 3
    2. Food 4
    3. Service 4
    4. Ambience 4
    We had an evening meal on Friday. Burger chips, Fish chips. Food very good. The Main lady was very welcoming and helpful as was another young man in that evening and at Breakfast on the Saturday. I booked Breakfast when checking in. I asked if I could have a continental breakfast at £8.95. But was told £12.95 each. On the Website it doesn’t say this? The website is up to date with the Kitchen Menu. There was a young man clearing glasses at breakfast who didn’t acknowledge anyone when wasn’t good.

    Is this helpful?

  36. OpenTable Diner

    London

    4 reviews

    2.0

    4 reviews

    Dined on 26 August 2023

    1. Overall 2
    2. Food 4
    3. Service 1
    4. Ambience 3
    There was one server (I assume the team lead/manager) who was outstanding. Sadly the rest of the servers, and one in particular, were really poor. The food was actually quite good so it was a real letdown. Maybe replace the one direction wannabe and it might be better. Tables were not being cleared, several ordering mistakes due to server not writing anything down. A real letdown.

    Is this helpful?

  37. Judy

    Hampshire

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on 24 August 2023

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Beautiful place to eat. Lovely setting. Food was delicious and good choice. Staff were friendly. Would definitely recommend

    Is this helpful?

  38. NicolaP

    Hampshire

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on 6 August 2023

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 4
    Great service and first class food quality. Really lovely meals for everyone in the family. Would definitely go again and definitely recommend. Useful playground area too in the garden.

    Is this helpful?

  39. JessicaG

    Surrey

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on 6 August 2023

    1. Overall 4
    2. Food 4
    3. Service 3
    4. Ambience 3
    Excellent lamb burger. Could have been better customer service, roast potatoes and broccoli!

    Is this helpful?

  40. RachelC

    Oxford

    2 reviews

    1.0

    2 reviews

    Dined on 2 August 2023

    1. Overall 1
    2. Food 2
    3. Service 1
    4. Ambience 2
    Unfortunately the kitchen appeared to be unable to serve hot food when we turned up. They said they had tried to call me but there was no record on my phone of such a call. They served us extremely nice sandwiches but the service was incredibly slow and I had to go and find staff to serve us drinks. There was only one other table being used so there was no excuse for bad service. Staff were all very pleasant and cheerful but it was a disappointing experience

    Is this helpful?

Safety precautions

  • Cleaning & sanitising

    • Surfaces sanitised between seatings
    • Digital, disposable or sanitised menu provided
    • Common areas deep-cleaned daily
    • Sanitiser or wipes provided for customers
    • Contactless payment available
  • Physical distancing

    • Distancing maintained in common areas
    • Extra space between tables
  • Screening

    • Sick staff prohibited in the workplace

FAQs

The Drift offers takeout which you can order by calling the restaurant at 023 8029 2342.

The Drift is rated 3.4 stars by 522 OpenTable diners.

Yes, you can generally book this restaurant by choosing the date, time and party size on OpenTable.

Make a booking

2 people

19:00


Order delivery or takeout

Google Map for The Drift

Beaulieu Road, Lyndhurst, Hampshire SO42 7YQ

Additional information

  • Area
    Lyndhurst
  • Hours of Operation
    Mon–Thu 07:00–22:30 Fri, Sat 07:00–23:00 Sun 08:00–22:00
  • Price
    £25 and under
  • Cuisines
    British
  • Dining style
    Casual Dining
  • Dress Code
    Casual Dress
  • Parking Details
    Hotel Parking
  • Payment Options
    AMEX, Mastercard, Visa
  • Additional
    Bar/Lounge, Beer, Beer Garden, Cocktails, Dog Friendly, Full Bar, Gluten-free Options, Indoor Fireplace, Outdoor Smoking Area, Patio/Outdoor Dining, Patio/Outdoor Dining, Takeaway, Vegan, View, Wheelchair Access, Wine
  • Privacy Policy
  • Terms of Use
  • Cookies and Interest-Based Ads
  • Cookie Preferences
Copyright © 2024 OpenTable, Inc. 1 Montgomery St Ste 500, San Francisco CA 94104 - All rights reserved.
OpenTable is part of Booking Holdings, the world leader in online travel and related services.
Booking Logo
Priceline Logo
KAYAK Logo
Agoda Logo
Rentalcars Logo
OpenTable Logo