The Maltsters Arms - Henley

4.3
59 reviews
£25 and under
French
A French Bistro themed menu using local ingredients in a traditional English pub setting, which sits in the beautiful Chilterne village of Rotherfield Greys, which lies on the outskirts of Henley-On-Thames. A Boutique en-suite guest room is available.
With a piano bar, a dog friendly lounge, a covered terrace, a front courtyard with 3 heated pods and 2 huge gardens, there are plenty of seating options.
There are plenty of flexitarian options on the menu allowing for omnivores & plant-based lifestylers to exist together.

Safety precautions

Cleaning & Sanitising
  • Surfaces sanitised between seatings
  • Common areas deep cleaned daily
  • Digital, disposable or sanitised menu provided
  • Sanitiser or wipes provided for customers
  • Contactless payment available
  • Sealed or wrapped utensils used
Physical distancing
  • Limited number of seated diners
  • Distancing maintained in common areas
  • Extra space between tables
Screening
  • Sick staff prohibited in the workplace
What 59 People Are Saying
Overall ratings and reviews
Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant
4.3based on recent ratings
4.3
food
4.3
service
4.2
ambience
4.1
value
Noise · Moderate
91% of people would recommend it to a friend
Sort by
Filters
GC
GrahamC
London
9 reviews
Dined on 24 December 2020
Overall5food5service5ambience5

We had an outstanding family lunch on Christmas Eve and everything about our experience was outstanding. Amazing food and cooking, incredibly warm and attentive service in a wonderful setting with great ambiance.

RH
RachelH
1 review
Dined on 24 December 2020
Overall5food5service5ambience5

We had a great experience dining here and felt very safe in their well organised outdoor pods. The chef came out to see us and was chatty and informative. The young waiters were polite and efficient. We would go back again...when open!

TR
TimR
1 review
Dined on 23 December 2020
Overall5food5service5ambience5

We had the most lovely evening meal there and the landlord is friendly and Jake the Barman, The service was very good, I would highly recommend the Malsters and the food was amazing to. Will definitely be going back.

TP
TonyP
Berkshire
4 reviews
Dined on 22 December 2020
Overall4food5service5ambience4

Lovey tasty food, great friendly service. Felt very safe in these odd times. Great time in the pod, with a nice festive view. Highly recommend and will be back. Thanks

s
sarahn
Berkshire
1 review
Dined on 18 December 2020
Overall5food5service5ambience5

Fantastic meal -loved it
The chef came out to check we were happy -meant a lot

VR
VincentR
Oxford
2 reviews
Dined on 17 December 2020
Overall5food5service5ambience5

We are regular diners. The food is always outstanding, the service excellent, the ambience soothing. We love the pub. The landlord Gary is very welcoming as all his staff. Brilliant pub, wonderful food. Ask for 'catch of the day'. Highly recommended.

JP
JemimaP
3 reviews
Dined on 8 December 2020
Overall5food5service5ambience5

Delicious food and lovely atmosphere. Our waiter, Jack, was attentive and kind.

K
Kevina
Oxford
1 review
Dined on 6 December 2020
Overall5food5service5ambience5

Superb food in a lovely relaxed atmosphere with a charasmatic landlord.

OT
OpenTable Diner
Oxford
1 review
Dined on 6 December 2020
Overall5food5service5ambience5

Another absolutely delicious meal, fantastic service, great atmosphere, could not fault it, best roast chicken lunch I think I’ve ever had and could’ve got through a jug of that yummy velvety gravy all to myself. Slight mix up on the bill at the end where an extra round of drinks were added in error but the issue was cleared up in no time with credit registered for our next visit. We can’t wait to come back a third time and know they’ll be many more to follow that! :)

BP
BrianP
London
1 review
Dined on 6 December 2020
Overall5food5service5ambience5

Excellent lunch. Fantastic service, excellent ambience - I’ll be back. Given the circumstances I really can’t believe lockdown has helped or that there are any constraints

A
Annie
Oxford
1 review
Dined on 5 December 2020
Overall4food4service3ambience3

The food is interesting and tastes delicious! Very accommodating staff who made us very welcome in these difficult times.

EH
EdwardH
Oxford
3 reviews
Dined on 4 December 2020
Overall5food5service5ambience5

Love the new winter menu! As always friendly helpful staff great to be open again!

VR
VincentR
Oxford
3 reviews
Dined on 3 December 2020
Overall5food5service5ambience5

Me and my wife Rosemary had another excellent lunch in this rural gem. We both had Gary's steak and kidney pudding which we have to admit was the best we have ever eaten. We have re-booked for next week. Supreme.

VR
VincentR
Oxford
3 reviews
Dined on 3 November 2020
Overall5food5service5ambience5

Me and my wife have been going to the Maltsters Arms since the turn of the year. We are most impressed by the quality of the food and the simple but varied range on the menu. The proprietor Gary works very hard and is accomplished in the kitchen. His staff are polite, attentive but not intrusive. It is a very welcoming clean establishment. As soon as we are able to we'll book a table. The beers are well kept and the furniture comfortable. It is without a shadow one of our favourite pubs.

KJ
KJMCM
London
1 review
Dined on 1 November 2020
Overall5food4service5ambience4

We were the last table on a very busy Sunday. In the crazy times we’re living in 2 families out for last Sunday lunch.
Sadly lunches has been so popular chef had run out but owner rallied to ensure we had scrumptious food! A generous bottle of wine, a cheese board all given to us with out even needing to raise the issue. It’s great to have another independent restaurant locally.
Thank you Gary and team and we’ll see you just as soon as we can!

a
alisonb
London
1 review
Dined on 30 October 2020
Overall4food4service4ambience5

A great deal of effort had gone into decorating The Maltsters tastefully for autumn/Halloween theme.
Gary was a welcoming and helpful host, he demonstrated a passion for the food he serves.
Our evening meal was tasty and well presented, as was our breakfast the following morning.
The Maltsters guest room was clean, comfortable and, like the pub, attention has been paid to it's decor.

H
Henley
Oxford
2 reviews
Dined on 30 October 2020
Overall1food1service1ambience1

will not be returning unless new management. Food disappointing, service slow and owner aggressive and intimidating. Do not recommend

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 2 November 2020

Thank you for your feedback. I was extremely disturbed by your account until I reviewed the CCTV video and audio. You failed to mention that you didn't pay for the whole meal and drinks and asked to leave, due to you causing chaos to the service by re-seating yourselves at a pre-booked table for six and snapping your fingers at waiters and shouting across the room for drinks. (Totally disregarding our CV-19 strategy). Correct, you shall not be returning! Regards The owners

Report
L
Lunch
London
5 reviews
Dined on 30 October 2020
Overall3food3service3ambience3

Food ok. Couldn't get pudding as kitchen had shut even though we were booked in for lunch at 13:30. Would have been good to be warned about this.

Edit: 01/11/2020 19:55 - I am very surprised about the response below (as well as the quite unpleasant private response that was also sent). We were there on the dot of 13:30 but the previous occupants of our table hadn't finished. Staff were apologetic and we waited for the table to be ready. I simply think it might have been good if one of the staff had made us aware that we would need to order puddings in advance.

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 1 November 2020

because you arrived late for your booking. Our last orders for food at lunch time are clearly displayed on open table, our website, social media, google & on the sign on our door. We give tables 20mins grace in busy periods, but we still seated & served you. You ignored the fact we needed to close for covid fogging.Quite frankly, if you think that attempting to sabotage a small family business bcoz of your entitled approach to booking times, check your moral compass. Not welcome here!

Report
TR
TerryR
London
1 review
Dined on 30 October 2020
Overall5food5service5ambience4

Apart from three braying elderly women it was a memorable lunch

OT
OpenTable Diner
Oxford
1 review
Dined on 30 October 2020
Overall5food5service5ambience5

Excellent food - ate in outside pod so felt very safe. Very good service.

JP
JemimaP
3 reviews
Dined on 29 October 2020
Overall5food5service5ambience5

Absolutely wonderful evening. Delicious food, amazing staff and great atmosphere. I really rate the plant based options, which are scrummy. Can’t wait to come back again.

HK
HelenK
Oxford
2 reviews
Dined on 25 October 2020
Overall5food4service4ambience4

there was no choice for Vegetarians for mail meal. So I had a side dish.
otherwise, was very perfect.
we loved it and will go back again.

TN
TonyN
Oxford
1 review
Dined on 24 October 2020
Overall5food4service5ambience4

Booking was really easy. You just go on line and choose outdoor, although it would have been good if this was made clear on the web site. I had to ring the pub to understand this.
We ate in one of the outdoor pods. Outside was cold and torrential rain. Inside was sheltered and cosy. We had to turn the heater down for a while! Our pod was easy to identify as it had a little blackboard with my name on it.
The service was excellent with full table service. I didn't have to go in the pub at all.
I am over sixty and this was the first time I had ventured out for a meal since February. I felt totally safe and thoroughly enjoyed the evening.
If you have special dietary requirements I would recommend looking at the menu before booking. Also, the beer selection was quite limited.

EB
ElizabethB
Berkshire
2 reviews
Dined on 22 October 2020
Overall5food5service5ambience5

Lovely pub - ate in one of their lovely pods outside. Food was excellent & the service friendly & efficient. Dogs loved it too!

JZ
JoannaZ
Oxford
1 review
Dined on 18 October 2020
Overall4food4service3ambience5

Pub has had a revamp inside and is decorated nicely with some quirky additions. Like an outdoor chess set, heated outdoor pods for eating and a full size storm trooper statue!! Food was good but the serving staff we found to be a little inexperienced. However, the new owner was very much on top of things and keen to ensure we had the best experience possible. Well worth another visit!

MF
MelF
1 review
Dined on 16 October 2020
Overall5food5service5ambience4

First visit with Gary as the owner and since Covid lockdown as have been shielded. Food and service exemplary. We booked a pod which was not quite finished and a bit of problem initially with the heater not functioning, but Taz kept at it until it was working and couldn't do enough to help us. My duck confit and husband's hake done to perfection and really nice to be able to have a decent wine by the glass and carafe, rather than having to have a whole bottle. Going again with friends Tuesday!! Melanie Free

MR
MikeR
1 review
Dined on 14 October 2020
Overall4food4service4ambience5

Excellent arrangements for the reserved table and a great welcome. Service overall was of a generally high standard and the quality of the food was very good with the soup in particular being outstanding but the quantity of that was just too great for me having a main course to follow - but an ideal l meal on its own.

The 'pod' was quite cosy although my wife eventually began to feel the cold a bit. and of course we were pretty close to the road but traffic only passes slowly and not noisily so it was a problem.

We'd definitely go again.

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 17 October 2020

Thank you for your lovely review. We have just added doors to the pods this week.

Report
MY
MaggieY
Oxford
1 review
Dined on 13 October 2020
Overall2food2service1ambience3

Waited 45 minutes to be served ...only two staff on duty , no apologies for the long wait and food ok but confit of duck almost too tough to cut through !
Only as we were leaving did we discover the pub had only reopened after unforeseen electrical problems. If only they’d said all this at the outset we might have been more understanding.

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 17 October 2020

According to our booking system, once your order was taken you waited 22 minutes for your order. We don't consider that a long time for freshly prepared food. Your husband mentioned that you didn't like the duck,an apology was given & item was removed from bill. Your husband was offered a bottle of wine on next visit, he seemed happy with the resolution, so puzzled about the lack of apology and also the reported waiting time as your total visit time was 68 mins . Again apologies for the duck.

Report
RJ
RosemaryJ
Oxford
1 review
Dined on 13 October 2020
Overall3food2service3ambience4

I would not recommend the baby back of ribs - mine were done to a crisp and I sent them back only to be told that the chef said they'd be alright in the middle - well, they weren't. Whatever happened to the customer always being right? I was disappointed. Saying that, the outside pods are nice with blankets. cushions and a heater.

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 17 October 2020

We are sorry you didn't enjoy your Ribs and that the burnt ends were not to your taste. These are prepared using a traditional souse-vide technique (under water), then only the ends finished over a flame grill (to achieve the famous burnt end taste/texture that make this dish famous). Sorry that it wasn't to your taste. if you would've asked, we would've changed your dish for another.

Report
PT
PeterT
Surrey
1 review
Dined on 10 October 2020
Overall5food5service5ambience5

Had a great night. Food and drink was excellent. Gary and Donna are doing a fantastic job at this lovely pub/ restaurant. The young front of house staff were attentive and professional. We'll be back soon.

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 17 October 2020

Thank you Peter our team are great arent they?

Report
BC
BalC
London
5 reviews
Dined on 10 October 2020
Overall4food4service5ambience5

Lovely food and lovely experience in their heated outdoor pod.

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 17 October 2020

Thank you for your lovely review, staff are very happy with it

Report
P
Polly
1 review
Dined on 9 October 2020
Overall5food5service5ambience4

We had a lovely experience trying out the new outdoor pods. The pods were well lit, very cosy and there were blankets and cushions available for our comfort.
The staff were extremely friendly and the service was lovely.
Our food was delicious and the servings were very generous, overall we had a lovely evening and felt very safe and secure with all of the Covid-19 security in place.

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 17 October 2020

Thank you Polly, its really nice to know our team's efforts dont go totally unnoticed. Ill pass it on.

Report
SK
SarahK
1 review
Dined on 8 October 2020
Overall5food5service5ambience5

We dined in the outdoor pods and it was lovely. It was a fairly mild evening, but anything colder and I would of liked to be in one with a heater. Had the vegan burger and it was delicious. Would and have recommended to my friends.

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 17 October 2020

wow thank you sarah

Report
D
Doms
1 review
Dined on 7 October 2020
Overall4food5service3ambience3

Second time back in a couple of months and although the service is still quite slow (and I do sympathise as it must be terrifically challenging guessing how many customers there might be in these tricky times and especially when so many will only come to eat outside so not surprising only one serving both food and drinks) but (a) he did his level best and (b) the food on this occasion was terrific. New chef we heard and all the four different things we ordered were first rate. Slightly eccentric little outside bubbles now installed to sit in but good on them for investing and trying.

PK
PalK
London
4 reviews
Dined on 4 October 2020
Overall1food1service1ambience2

Very disappointed as we ordered Sunday roast beef and it was inedible, the potatoes were like rocks. Beef was not seasoned. We ended up sending the food back to the kitchen. Definitely not a good value for money place. Also spoke to the manager, who said his usual guest argue over their food when returned. Not sure that’s a good sign for any repeat business. Definitely won’t be coming back or recommending. Overrated...

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 10 October 2020

There is actually no Sunday Roast on a Sunday. You certainly didn't speak to this manager.

Report
CD
ChrisD
Oxford
1 review
Dined on 4 October 2020
Overall2food4service3ambience3

I was surprised to be directed to order our food quickly upon arrival with no explanation. It was not a welcoming start. I ordered the roast beef under Sunday Roasts on the menu, but failed to read the notes. As a consequence I received two baguettes with roast beef in them, two roast potatoes and no vege. I think this item should not be listed under Sunday roasts, otherwise it can be a little misleading, albeit I admit that I did not read the menu correctly. However the quality and taste of the food was excellent. On balance, I will not visit The Maltsters Arms for a Sunday lunch again, as there are many other pubs in the area that are more welcoming and with no ambiguity with the menu.

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 7 October 2020

Hi Chris Thank you for your positive feedback about the food and the quality of ingredients. Our menu doesn't have a "Sunday Roast" section as we took the decision to not aim to provide a traditional Sunday roast, because as you rightly point out, there are plenty of places you may visit in the area for English Sunday Roasts. I hope we see you again for more of our French themed menu.

Report
AW
AdamW
Cornwall
1 review
Dined on 3 October 2020
Overall4food4service4ambience3

Had a lovely evening at the Maltsters, good atmosphere friendly greetings. The bar area was slightly querky, we think the owner might be a bit of a starwars fan...The menu had a good selection with something for everyone. We both had steak, which was delicious! However could have done with a little bit more garnish. Overall a very pleasant experience, thank you!

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 10 October 2020

Thank you for your excellent review. Yes, indeed we love Star wars, Dr Who, music and food. What more could you ask for? Our Steak Frites is a traditional dish, which does what it says on the tin, however a quick note to a waiter will assure you of the chef dressing your plate a little more. We prepare everything from fresh, so there are always garnishes around. We look forward to seeing you again and taking up your garnish challenge.

Report
KO
KevO
1 review
Dined on 3 October 2020
Overall3food5service4ambience3

Unfortunately they had ran out of both the desert and the vanilla ice cream my partner wanted for dessert by 7.30 on at Saturday evening. That said the food we did have was outstanding and reasonably priced.
One bad point.... it was so dark in the restaurant we, along with others, had to read the menu with the torches on our phones.... 🔦 Lol 😂
I would return with out a second thought but I may take my own candle 🕯 next time.... 😂

The Maltsters Arms - Henley
Responded on 17 October 2020

Remove Romantic lighting...check!

Report
CH
CathyH
1 review
Dined on 2 October 2020
Overall5food5service5ambience5

Lovely friendly waitrons, chef even came out to check on how meal was. Fantastic food, although a limited choice. Great atmosphere albeit with all the Halloween decorations🎃🦇😊
Thank you. Nice dining experience

SW
SteveW
Hampshire
1 review
Dined on 2 October 2020
Overall4food4service5ambience4

A very enjoyable lunch with a limited but varied menu with something to suit all tastes.

FAQs

The Maltsters Arms - Henley offers takeaway which you can order by calling the restaurant at 01491 628400.

The Maltsters Arms - Henley is rated 4.3 stars by 59 OpenTable diners.

Yes, you can generally book this restaurant by choosing the date, time and party size on OpenTable. Due to local restrictions, this restaurant may not be accepting bookings at the moment.