Wandle

4.4
170 reviews
£25 and under
British
We have so much to offer at The Wandle. We were previously known as the Puzzle and have transformed ourselves into a truly independent pub in Earlsfield. We lead with great food, eclectic and exciting drinks, not to mention our dazzling personality, fantastic service and beautiful beer garden.

Here at the Wandle, named after our famous newly cleaned, fish breeding river, we endeavour to help you escape the hustle and bustle of everyday life, surrounding you in comfort where you can truly kick back and relax!

Safety precautions

Cleaning & Sanitising
  • Surfaces sanitised between seatings
  • Common areas deep cleaned daily
  • Digital, disposable or sanitised menu provided
  • Sanitiser or wipes provided for customers
  • Contactless payment available
Physical distancing
  • Limited number of seated diners
  • Distancing maintained in common areas
  • Extra space between tables
Protective equipment
  • Waiting staff wear masks
Screening
  • Sick staff prohibited in the workplace
What 170 People Are Saying
Overall ratings and reviews
Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant
4.4based on recent ratings
4.2
food
4.4
service
4.4
ambience
4.1
value
Noise · Energetic
progress_bar_value foreground of progress bar
progress_bar_background background of progress bar
progress_bar_value foreground of progress bar
progress_bar_background background of progress bar
progress_bar_value foreground of progress bar
progress_bar_background background of progress bar
progress_bar_value foreground of progress bar
progress_bar_background background of progress bar
progress_bar_value foreground of progress bar
progress_bar_background background of progress bar
Sort by
Filters
AM
AmyM
London
1 review
Dined on 10 October 2021
Overall4food2service5ambience3

The service is really good, with friendly staff! The food is good as well, except for the Roast - personally, it was a bit overpriced for the quality of meat. I would definitely still go back, maybe just not for a roast.

KM
KMcD
London
30 reviews
Dined on 12 September 2021
Overall2food2service2ambience3

Been going to the Wandle for over a decade. Always thought the food was decent but the roast we had on Sunday was very average. Portion size was fine but the quality wasn’t up to scratch and it wasn’t cheap. Pork was very fatty and roast potatoes weren’t crispy at all. Will go back to the Wandle but not for a roast.

Wandle
Responded on 18 September 2021

Hi there, we're extremely disappointed to read that on this occasion with us here at the Wandle that your meal wasn't up to our usual standard. We'd like to apologize for this. We hope to see you again in the near future for a much better experience overall. Many thanks.

Report
SE
SuzieE
London
2 reviews
Dined on 12 September 2021
Overall2food1service1ambience4

Do not go here is you have any dietary issues. We had a member of our party who needed gluten free and it took 40 minutes for the staff to be able to tell us they basically would not be able to serve any meal.

Wandle
Responded on 16 September 2021

We're very disappointed to hear that a member of your party was waiting so long to be advised we couldn't serve them, Suzie. That's not the service we expect at all and we would very much like the opportunity to discuss this further with you, do you mind emailing us at 5779@greeneking.co.uk? Many thanks.

Report
GR
GemR
Manchester
1 review
Dined on 22 August 2021
Overall5food5service5ambience5

Great place for a Sunday dinner whilst watching the footie. Loads of food and screens...no complaints from us!

Wandle
Responded on 27 August 2021

Hi GemR. Thank you so much for you kind words and 5 star rating! We’re so glad you enjoyed your Sunday with us and hope to see you again soon… Team Wandle.

Report
LP
LolaP
London
5 reviews
Dined on 6 August 2021
Overall5food5service5ambience5

Delicious food is back and at a speedy pace! Great atmosphere and such friendly service. It’s good to be back!!

Wandle
Responded on 12 August 2021

Hey Lola! Thanks so much for taking the time to leave us this review! It’s always great to hear positive feedback, and we will relay your wonderful comments to the staff and kitchen. It’s great to have you back, look forward to seeing you again soon! Many thanks, Team Wandle

Report
k
katied
London
1 review
Dined on 4 August 2021
Overall4food5service5ambience4

Everything was fab and the waitress went the extra mile. One slight issue was the outside heaters weren’t working so around 9ish it started getting a little chilly. But I’ll still be going back nonetheless!

Wandle
Responded on 14 August 2021

Hey Katie! We’re glad to hear your time with us was great! I can only offer my apologies that we couldn’t get the heaters working when you were here. I can confirm that all that are installed are fully functional and will be ready for your next visit. Look forward to seeing you again, Many thanks, Team Wandle

Report
LO
LauraO
London
1 review
Dined on 23 July 2021
Overall5food5service5ambience5

So much better than normal pub food! We were really pleasantly surprised at how good it was. Staff are lovely :)

Wandle
Responded on 26 July 2021

Hi Laura, Thank you so much for the 5 star review. We’re so happy you had a great time with us and loved the food. We’ll look forward to seeing you again soon. Best wishes Team Wandle

Report
s
simono
London
1 review
Dined on 18 July 2021
Overall5food5service5ambience5

Really beautiful pub with an excellent garden, the staff are so helpful

OT
OpenTable Diner
London
2 reviews
Dined on 10 July 2021
Overall1food1service1ambience3

Very poor service overall.

We had issues booking. Then changing the booking. Messages left never returned. Sour checking in when we arrived. Sour service. Food ordered but never arrived. A"Till error". Took half an hour to be offered a drink. No app so rely on attentive table service. There wasn't attention given to table service. Then they tried to overcharge us. This took two times to correct. On the third time they then added a generous service charge. They were sour when we said we didn't want to tip. Sour. Rather go down the road to any of the other many pubs that might be happier to see you and easier to order from.

Y
Yummyyummy
London
1 review
Dined on 10 July 2021
Overall5food5service5ambience5

Great staff and service..
Have to use up words....

Wandle
Responded on 13 July 2021

Hey Yummyyummy. Thank you so much for the 5 star review and kind words. It’s great to know that the hard work and efforts of the team do not go unnoticed. Team Wandle

Report
OT
OpenTable Diner
London
2 reviews
Dined on 10 July 2021
Overall3food5service5ambience2

While somewhat understandable, very high price increases

Wandle
Responded on 13 July 2021

Hi. Thank you for the feedback. I wonder if you wouldn’t mind giving some detail as to what items you felt had increased in price as we are not aware of any price adjustments in the last year? Many thanks, Team Wandle.

Report
DR
vipDavidR
London
24 reviews
Dined on 8 July 2021
Overall5food5service4ambience5

Overall nice experience despite the COVID situation. Couple of occasions where it was difficult to get service due to the need to stay at the table but otherwise all good.

Wandle
Responded on 13 July 2021

Hi David. Thank you so much for the 5 star rating and your feedback. It is not an easy or ideal situation to be operating in and we do try out very best but appreciate sometimes the restrictions do make things difficult. We thoroughly appreciate your understanding and hope to see you again soon. Team Wandle.

Report
OT
OpenTable Diner
1 review
Dined on 4 July 2021
Overall4food3service3ambience4

The service was a bit slow, it felt like we’d been forgotten about.

The vegan sharing platter could do with some updates. The tofu was quite soft and didn’t have much flavour. Also the bread had so much salt on it.

The Mac and cheese croquettes were so good! Also loved the baked Camembert with truffle honey.

Wandle
Responded on 10 July 2021

Hi there, Thank you for your feedback. We’ll be sure to pass this on to our team so that they can make any adjustments that they see fit. We’re sorry if this effected your visit in anyway. We’ll hope to see you back again soon. Best wishes, Team Wandle

Report
H
Hannah
London
8 reviews
Dined on 2 July 2021
Overall1food1service1ambience3

Second poor experience I have had at The Wandle in the space of two weeks. Our group ordered some starters to share and burgers for our main course. All the food came at the same time - when we asked what was going on the waiter actually said “oh you wanted your starters before the mains? That wasn’t stipulated”. He then proceeded to tell us the burgers would likely go to waste if we sent them back so guiltily we accepted all the food at once. All the burgers and fries were stone cold. We politely pointed this out to a waitress and said we were fine to continue with the meal. In fairness, they knocked the starters off the bill, but we all would have preferred to pay full price to have our meal in the correct order and hot. Service was also generally quite slow - not the fault of the servers, they seem understaffed.

Anyway, won’t be returning here for food anytime soon.

Wandle
Responded on 10 July 2021

Hi Hannah, We’re very disappointed to read this. By the sounds of things, there was a number of things that lead to a not so great experience, unfortunately for a second time. This is not in-keeping with the standards that we like to maintain and we do apologies for the mistakes made. Best wishes, Team Wandle

Report
F
Fada
London
2 reviews
Dined on 1 July 2021
Overall4food4service4ambience4

It was great. Nothing to report. Good outside area, covered and with space

h
hungryhippo
London
9 reviews
Dined on 25 June 2021
Overall2food2service2ambience3

We came for dinner and kitchen was closed. No warning. Had to leave to go eat

A
Anon
1 review
Dined on 25 June 2021
Overall4food3service3ambience4

Food was ice cold and had been sitting waiting to be served for a while

G
Giddy
London
1 review
Dined on 24 June 2021
Overall2food3service1ambience4

Find the lead doorman quite abrasive and the service was pretty poor generally

P
Pablo
London
2 reviews
Dined on 24 June 2021
Overall5food5service5ambience5

Sat in garden for business meet.
It was quiet, so perfect. Staff are excellent, especially Connor.
Great outside tent, heaters, service. One of my favourite pubs in SW London.

Wandle
Responded on 10 July 2021

Hi Pablo. Thank you so much for the 5 star review and kind words. We're so glad you enjoyed our garden and service from the team, especially Connor! We look forward to seeing you again soon. Team Wandle.

Report
JR
JoeR
1 review
Dined on 23 June 2021
Overall1food3service1ambience1

Nice pub but the service was pretty poor, waited about half an hour to be served for a drink as there was no app/ website to order from.

Wandle
Responded on 10 July 2021

Hi Joe. I'm sorry that you did not enjoy your visit to The Wandle and the service on this occasion did not meet the high standards we strive to achieve. I believe on this evening the team were stretched with the football on and the level of table service we like to offer suffered. There is an order & pay service available via the website but on this occasion this was not shown to you, sorry. We hope you can give us another opportunity. Team Wandle.

Report
j
jonathanm
London
1 review
Dined on 23 June 2021
Overall3food3service4ambience3

We spent £100 on drinks and yet we were put on a fairly crappy table. Next time I would appreciate a nice table.

Wandle
Responded on 10 July 2021

Hi Jonathan. I'm sorry your visit was spoiled by the table you were sat at. We assign tables on availability at that time taking into account other bookings and specific requests made wherever possible - not by potential revenue. Should you have specific requirements please include this at the time of making the booking so that we can do what we can to accommodate them. We would also always try to move you at the time if it were possible. We hope to see you again soon. Team Wandle.

Report
H
Hannah
London
8 reviews
Dined on 20 June 2021
Overall3food4service2ambience4

Good food, but service was incredibly slow. We waited around an hour for our food.

Wandle
Responded on 24 June 2021

Hi Hannah. We’re glad you enjoyed the food yet surprised at the length of time you waited. Would you please be able to let us know when it was you joined us so that we can look into what went wrong? Please accept our apologies, Team Wandle.

Report
H
Harry
London
9 reviews
Dined on 19 June 2021
Overall5food5service5ambience5

Great manager - thanks team - very accommodating - very busy and fairly noisy with football but did well to try and keep everyone happy!
thanks

Wandle
Responded on 24 June 2021

Hi Harry. Thank you so much for your kind words and 5 star rating! We hope to see you again soon. Team Wandle.

Report
TC
TomColgs
London
4 reviews
Dined on 19 June 2021
Overall5food5service5ambience5

Brilliant service, very accommodating and friendly and knowledgeable staff, great ambiance. Food was tasty, came quickly too.

Wandle
Responded on 22 June 2021

Hi Tom. We’re so glad you enjoyed your visit to The Wandle. Thank you so much for you 5 star rating and kind words. Hope to see you again soon. Team Wandle.

Report
KM
KatieM
Lancashire
1 review
Dined on 18 June 2021
Overall5food5service5ambience5

Brilliant as always. Great atmosphere, great staff, great fun!!

Wandle
Responded on 24 June 2021

Hi Katie. Thank you so much for your kind words and 5star rating! We hope to see you again soon. Team Wandle.

Report
R
Roxc
London
1 review
Dined on 12 June 2021
Overall1food4service1ambience3

Sad to say I was really disappointed with the device at The Wandle yesterday.

The staff made us feel uncomfortable. The food arrived staggered with no apology at all. We were left without drinks for long periods of time. We felt we had to constantly ask for someone to serve us making us feel as though they had better things to attend to, and when attended too drinks were ordered incorrectly.

I hope this was a once off as I have heard great reviews of The Wandle and it being a nice time out.

Wandle
Responded on 17 June 2021

Hi there, We're so sorry to hear this. Unfortunately, between the mix of the Euros and the ongoing covid restrictions, it sounds like your experience was effected. We really do pride ourselves in providing the type of service that first lead you to us, and we'd encourage you to return again so that you can see what all the fuss is about! Very sorry again, and we'd hope to see you again soon. Best wishes, Team Wandle

Report
A
Ab2611111
London
2 reviews
Dined on 12 June 2021
Overall3food5service2ambience3

Service pretty bad- supposed to be table service, had to keep asking them to come take our order.

Wandle
Responded on 16 June 2021

Hi there, We’re so sorry to hear that you didn’t have the experience you expected with us. We pride ourselves on excellent, friendly and speedy service and it sounds like you didn’t experience that this time around. We’re very sorry if that is the case and we would encourage you to return so that you can see the service that we’re proud of. Best wishes, Team Wandle

Report
AK
AmyK
London
1 review
Dined on 12 June 2021
Overall5food5service5ambience5

Really enjoyed our visit. Friendly staff, atmosphere, and lovely food too.

Wandle
Responded on 16 June 2021

Hi Amy, That’s great to hear. We’re glad you had a great time with us and we’ll look forward to seeing you again soon. Best wishes, Team Wandle

Report
SR
SimonR
1 review
Dined on 11 June 2021
Overall5food5service5ambience5

Great night in a great pub. Staff are fantastic, service is spot on.

Wandle
Responded on 17 June 2021

Hi Simon, That’s great to hear. We’re glad you had a great time with us and we’ll look forward to seeing you again soon. Best wishes, Team Wandle

Report
OT
OpenTable Diner
1 review
Dined on 11 June 2021
Overall5food5service2ambience5

Is a nice pub. Was good, but the service was slow. We waited more than 20 min for someone to ask if we wanted drinks. Is really a shame because the waiters and the atmosphere is really nice.. I believe this is just a point that could be improved!
Thanks

Wandle
Responded on 16 June 2021

Hi there, Sorry that you had a slow experience with us this time around. Unfortunately, the work load our team has to do is ever-evolving in this current climate and can sometimes effect service. We’re sorry if this was the case for your visit. Best wishes, Team Wandle

Report
m
melsy
London
3 reviews
Dined on 11 June 2021
Overall4food3service4ambience4

Fine once we moved from the table next to the grill which was very hot and smelly. The staff were really good. Hope they take the covers off the garden soon now the nice weather has arrived!

Wandle
Responded on 17 June 2021

Hi there, Great to hear you had a good time with us, and that the team were accommodating for your requests. It would be great to hear how else we could squeeze that extra one star to make this a five star review next time. Best wishes, Team Wandle

Report
V
Viva
London
46 reviews
Dined on 9 June 2021
Overall4food5service5ambience4

Waiting staff were very pleasant, offered me the best table inside and were attentive too. Asked if the dog wanted a bowl of water too which was nice.

Wandle
Responded on 17 June 2021

Hi there, Great to hear you had a good time with us, and that the team were accommodating for your requests. It would be great to hear how else we could squeeze that extra one star to make this a five star review next time. Best wishes, Team Wandle

Report
DG
DebbieG
London
2 reviews
Dined on 9 June 2021
Overall4food3service4ambience4

Katsu Curry looked amazing but did not match on taste - the ingredients were all cold with just hot sauce poured over. Burgers and Fish and Chips were good. Outside is very pretty and dog friendly. Waiting staff very nice.

Wandle
Responded on 17 June 2021

Hi Debbie, Thanks for taking the time to leave your review. We'll let the kitchen and front of house know your feedback. We'll look forward to seeing you again soon. Best wishes, Team Wandle

Report
F
Fada
London
3 reviews
Dined on 7 June 2021
Overall4food3service3ambience4

The area is good, the waiters were nice and polite, but slightly too slow in reaching out to us, both for ordering and delivering the order.
Thé overall set up is nice though, tables were split properly, nice and relaxing area.

Wandle
Responded on 17 June 2021

Hi there, Sorry to hear that the service was slightly slow on your visit. We're always trying to keep up with the ever changing restrictions and sometimes this can effect service. We will definitely take on your feedback and make improvements where needed. Thanks for the 4 star review. Best wishes, Team Wandle

Report
CW
CarlW
London
1 review
Dined on 6 June 2021
Overall5food4service5ambience5

Great staff. Had a nice catch up with some friends in the large beer garden to the rear. The garden is under a large canopy so don't expect to get a tan.

Wandle
Responded on 10 July 2021

Hi Carl. Thank you so much for the 5 star rating and kind words about our team. We hope to see you again soon, the canopy is booked to be removed in a few weeks time! Team Wandle.

Report
OT
OpenTable Diner
London
2 reviews
Dined on 5 June 2021
Overall5food5service5ambience5

Really great casual atmosphere

Wandle
Responded on 10 July 2021

Hi. Thanks so much for the 5 star rating and kind words, we hope to see you again soon. Team Wandle.

Report
M
Matt
London
1 review
Dined on 30 May 2021
Overall1food3service1ambience2

Service was very disappointing and ruined much of the night. Was very difficult to order drinks, and when we did manage to, service was extremely slow

Wandle
Responded on 31 May 2021

Hi Matt, We’re very sorry to hear that you had a disappointing visit with us. We had a very busy Bank Holiday Weekend and unfortunately that may have had an effect on our speed of service. We pride ourselves on our speedy, friendly service and we’re sorry if you didn’t get to see that this time around. Best wishes, Team Wandle

Report
R
Ruth
Yorkshire
1 review
Dined on 28 May 2021
Overall3food5service1ambience5

The service was not good, we didn’t get offered desert (the kitchen was closed when we asked), we weren’t offered additional drinks, nor were we told last orders. We were told the bars is closed but we’re not told about last orders. Overall it was a poor experience of customer service. We fed this back to the staff bug they were not genuinely apologetic.

Wandle
Responded on 7 June 2021

Hi Ruth, We’re very sorry to read this review. On this occasion, it sounds like we didn’t meet your expectations. We pride ourselves on delivering a fantastic, friendly service that our customers often mention in our reviews. It sounds as though this is not the case for you, and we are sorry if so. We would encourage you to return so that you can receive a service we’re proud of. Best wishes, Team Wandle

Report
AL
AdrianL
London
1 review
Dined on 28 May 2021
Overall5food5service5ambience5

I have so much fun every time I go to the Wandle - the FOH and waiting staff are just brilliant. They make me feel welcome and our interactions are never robotic, it feels as if I speak to real humans. This is my second time here and, again, I came back because it felt so welcoming.
Keep it up!

Wandle
Responded on 10 July 2021

Hi Adrian. Thank you so much for the 5 star review and really kind words. Everything you describe is what we set out to achieve! We hope to see you again soon. Team Wandle.

Report
LC
LachlanC
London
1 review
Dined on 23 May 2021
Overall5food5service5ambience5

The staff at Wandle very very friendly and extremely helpful. Were all good for a chat and a laugh and made sure we were taken care of!

Wandle
Responded on 26 May 2021

Hi Lachlan, Thank you so much for the review. It's great to hear that you had a great time with us and we'll hopefully see you again soon. Best wishes Team Wandle

Report

FAQs

Wandle does offer delivery in partnership with Deliveroo.

Wandle is rated 4.4 stars by 170 OpenTable diners.

Yes, you can generally book this restaurant by choosing the date, time and party size on OpenTable. Due to local restrictions, this restaurant may not be accepting bookings at the moment.